Dialog og mestring
Post- og besøksadresse: Leirvegen 4 C, 2150 Årnes
Hjemmetjenesten kan gi helsetjenester hjemme hos deg dersom du er syk eller har nedsatt funksjonsevne. Helsetjenester i hjemmet skal motivere til mer egenmestring gjennom trening og opplæring. Vi vektlegger et godt samarbeid med deg og dine pårørende, for å best mulig imøtekomme ditt behov.
Personer som på grunn av sykdom, skade eller funksjonssvikt har behov for nødvendig helsehjelp i hjemmet i kortere eller lengre perioder.
Om du trenger helsetjenester i hjemmet, kan du ta kontakt med virksomheten Dialog og Mestring for mer informasjon.
For førstegangshenvendelser kontakt Dialog og Mestring:
Dialog og mestring
Post- og besøksadresse: Leirvegen 4 C, 2150 Årnes
Åpningstid: kl. 08:00 - 15:00, mandag til fredag.
Unngå å sende personsensitive opplysninger over e-post.
Søknadsskjema helse og omsorgstjenester
Kontaktinformasjon til Hjemmetjenesten for deg som allerede mottar tjenester:
Saksbehandlere tlf. 66 10 47 90 (08:00 - 15:30)
Avdeling 1 tlf. 66 10 47 61 (team 1 og 2)
tlf. 66 10 47 60 (team 3 og 4)
Avdeling 2 tlf. 66 10 47 71 (team 5 og 6)
tlf. 66 10 47 70 (team 7 og 8)
Praktisk bistand tlf. 66 10 47 83
Leirvegen Bosenter (HDO)
Besøksadresse: Leirvegen 4 B, Årnes
Tlf. 66 10 47 80
Dagavdelingen
Besøksadresse: Leirvegen 4 B, Årnes
Tlf. 66 10 47 84 (08:00 - 15:30)
Dagtilbud for personer i demens (Dragsjøhytta)
tlf. 41 70 73 01 (08:00 - 15:30)
Runnitunet kantine tlf. 47 78 15 91 (08:45 - 15:15)
For pris på de ulike tjenestene, les mer her: Priser og gebyrer
Du kan klage på kommunens avgjørelse iht. pasient- og brukerrettighetsloven. Fristen er tre uker fra du mottok svarbrevet. I klagen oppgir du hva du ønsker endret og begrunner dette. Kommunen kan gi veiledning ved behov.
Klagen sender du til den avdelingen som sendte svarbrevet. De vil vurdere om det er grunn til å gjøre endringer. Dersom beslutningen ikke blir endret, sender kommunen saken videre til Statsforvalteren.
Har du ikke fått nødvendig hjelp eller er misfornøyd med hvordan tjenesten er utført, kan du klage. Forklar hva du er misfornøyd med og hvilke endringer du ønsker. Send klagen til kommunen. Dersom klagen blir avvist, eller kommunen mener at rettighetene dine er oppfylt, vil de sende klagen videre til Statsforvalteren.
Lov om kommunale helse- og omsorgstjenester m.m. § 3-1
Hva forsøkte du å finne?