INNHOLD

Hjemmesykepleie

Helsetjenester i hjemmet

Hjemmetjenesten kan gi helsetjenester hjemme hos deg dersom du er syk eller har nedsatt funksjonsevne. Helsetjenester i hjemmet skal motivere til mer egenmestring gjennom trening og opplæring. Vi vektlegger et godt samarbeid med deg og dine pårørende, for å best mulig imøtekomme ditt behov. 

Hvem kan få tilbud om hjemmesykepleie?

Personer som på grunn av sykdom, skade eller funksjonssvikt har behov for nødvendig helsehjelp i hjemmet i kortere eller lengre perioder. 

Hvordan søker jeg?

Om du trenger helsetjenester i hjemmet, kan du ta kontakt med virksomheten Dialog og Mestring for mer informasjon.

Kontaktinformasjon

For førstegangshenvendelser kontakt Dialog og Mestring:

Dialog og mestring

Post- og besøksadresse: Leirvegen 4 C, 2150 Årnes

Åpningstid: kl. 08:00 - 15:00, mandag til fredag.

Unngå å sende personsensitive opplysninger over e-post.

Søknadsskjema helse og omsorgstjenester

 

Kontaktinformasjon til Hjemmetjenesten for deg som allerede mottar tjenester:

Saksbehandlere tlf. 66 10 47 90 (08:00 - 15:30)

Avdeling 1 tlf. 66 10 47 61 (team 1 og 2)

                    tlf. 66 10 47 60 (team 3 og 4)

Avdeling 2 tlf. 66 10 47 71 (team 5 og 6)

                    tlf. 66 10 47 70 (team 7 og 8)

Praktisk bistand tlf. 66 10 47 83

Leirvegen Bosenter (HDO)

Besøksadresse: Leirvegen 4 B, Årnes

Tlf. 66 10 47 80

Dagavdelingen

Besøksadresse: Leirvegen 4 B, Årnes

Tlf. 66 10 47 84 (08:00 - 15:30)

Dagtilbud for personer i demens (Dragsjøhytta)

tlf. 41 70 73 01 (08:00 - 15:30)

Runnitunet kantine tlf. 47 78 15 91 (08:45 - 15:15) 

Pris

For pris på de ulike tjenestene, les mer her: Priser og gebyrer

Klage

Du kan klage på kommunens avgjørelse iht. pasient- og brukerrettighetsloven. Fristen er tre uker fra du mottok svarbrevet. I klagen oppgir du hva du ønsker endret og begrunner dette. Kommunen kan gi veiledning ved behov.

Klagen sender du til den avdelingen som sendte svarbrevet. De vil vurdere om det er grunn til å gjøre endringer. Dersom beslutningen ikke blir endret, sender kommunen saken videre til Statsforvalteren.

Har du ikke fått nødvendig hjelp eller er misfornøyd med hvordan tjenesten er utført, kan du klage. Forklar hva du er misfornøyd med og hvilke endringer du ønsker. Send klagen til kommunen. Dersom klagen blir avvist, eller kommunen mener at rettighetene dine er oppfylt, vil de sende klagen videre til Statsforvalteren.

Aktuelle lover

Lov om kommunale helse- og omsorgstjenester m.m. § 3-1

Lov om kommunale helse- og omsorgstjenester m.m. § 3-2

Lov om pasient- og brukerrettigheter kapittel 7

Publisert: 21.09.2016 13:18:55
Sist endret: 16.02.2024 14:40

Publisert: 21.09.2016 13:18:55
Sist endret: 16.02.2024 14:40

Fant du det du lette etter?

Takk for din tilbakemelding

Hva forsøkte du å finne?